23.1.11

hujan

Tampak gagah sekali melihat hujan di Kota itu,
Tiap jatuhnya menggambar begitu banyak kenangan yang tertinggal di sana..

Dalam dinginnya, ada kehangatan yang tersirat di balik itu semua..
Dalam derasnya, ada senyuman yang muncul dalam kebersamaannya.


Hujan itu, tak kutemui di tempat lain.
Hujan yang selalu mengingatkanku akan keberadaan kita bersama...
Kota dengan sejuta impian, Kota dengan jutaan kenangan..
Kota yang mengajarkan aku untuk dewasa..
Kota yang sepertinya bersahabat erat..
Kota yang pernah terkubur dalam benak hati, meluntur..
Namun bagiku,
Kota itu sangat dekat, dan sangat pantas untuk di kenang.

Ingin sekali aku kembali....
Dan melihat betapa gagahnya hujan Kota itu..

Dan..
Betapa hebat rasanya jika aku kembali bermain di dalamnya,
Berlari, tertawa dan merasakan kembali semua kenangan yang pernah ada.

Ingin sekali aku segera kembali, dan melewatkan waktuku.

Bersama hujan di Kota itu...

p/s: teringat pulak tym2 mndi hujan dulu, sume cam beruk air.. haha

6 comments:

MaRyAm DzuLkifLi said...

bhs antu mne ni speko haha XD

hudamcgyver said...

ade ke beruk air weyh? nak bele seko.hahah

asip محمد said...

kak maryam: tak baik lah kak nih.. penat oo perah otak speko nak menulis.. bukan senang dia nak menulis ni..

asip محمد said...

huda: penulis yg ni salah satu.. kau nak ke? nanti aku suruh dia ikut kau.. kah3

huda said...

maksud k maryam tu, dia tulis pakai tulisan webdings apentah. so aku cam curious, aku tukar tulisannye ke calibri. baru boleh baca..haha

errr...suruh ikut aku watpe? aku nak tengok je..amek gambar. hahaha

asip محمد said...

huda: ohh itu ke maksud kak maryam? nanti aku mintak speko tukar font..

takut ke? keh3.. beruk2 air tu hensem2 maa.. kah3 kalah abg2 futsal kau..